Koko Keski-Suomen yhteinen brändi julkistettiin vuoden 2025 alussa – Kuvahaasteen osallistujille arvotaan palkintoja

Julkaistu 10.01.2025

Keski-Suomen maakunnan uusi brändi julkistettiin 8.1.2025 Jyväskylässä ja striimattiin videoyhteydellä kaikille kiinnostuneille. Yhdeksi työn kantavaksi teemaksi nousi ”Parhaat palat löytyvät keskeltä”. Sekä tarinassa että visuaalisessa ilmeessä perinteikkyys kohtaa jotain uutta ja raikasta. Viime vuoden aikana tehdyn brändityön lopputuloksena voidaan todeta, että Keski-Suomi on omaleimainen ja värikäs. Maakunnan brändi ilmentää ennakkoluulottomasti eteenpäin menevää maakuntaa, jonka juuret nojaavat vahvasti keskisuomalaiseen identiteettiin ja perinteeseen. Tarkemmin brändistä ja sen lanseerauksesta kerrotaan Keski-Suomen liiton verkkosivuilla.

Brändityön ohjausryhmässä oli jäsenenä Viitasaaren kaupungin vapaa-aikapalveluiden johtaja Jorma Rihto.

Parhaat palat löytyvät keskeltä -kuvahaaste
Mikä keskisuomalainen asia saa sydämesi sykkimään aivan erityisellä lämmöllä? Osallistu kuvahaasteeseen jakamalla kuva tai video Keski-Suomen parhaista paloista!

Keski-Suomi kutsuu kaikkia alueen asukkaita ja ystäviä osallistumaan kuvahaasteeseen, joka juhlistaa maakuntamme monipuolisuutta ja tarinoita. Haasteen myötä halutaan nostaa esiin niitä kohteita ja hetkiä, jotka tekevät Keski-Suomesta ainutlaatuisen. Haasteaika on 8.1.–31.3.2025.

Osallistuminen on helppoa
1. Jaa sosiaalisessa mediassa (Instagram, Facebook tai LinkedIn) hyvällä maulla otettu kuva tai video, joka mielestäsi edustaa Keski-Suomen parhaita paloja.

2. Lisää julkaisuun aihetunnisteet: #KeskiSuomi #ParhaatPalat sekä #Kunta, #Yritys tai #Yhteisö, jossa kuva on otettu.

3. Halutessasi voit käyttää kuvien päällä valmiita kuvakehyksiä (png), jotka voit ladata käyttöösi Keski-Suomen brändikäsikirjan lopusta.

4. Kuvia voi jakaa yhden tai useampia, ylärajaa jaettujen kuvien määrään ei ole.

5. Keski-Suomen liitto voi uudelleenjakaa #KeskiSuomi ja #ParhaatPalat -tunnisteilla jaettuja kuvia eteenpäin omissa viestintäkanavissaan osana haastekampanjan markkinointia ja viestintää.

Keskisuomalaisia tuotteita ja Parhaat palat löytyvät keskeltä -kehys
Viidelle osallistujalle lahjoitetaan Keski-Suomi-aiheiset tuotesetit. Tuotesettien saajat valitaan satunnaisotannalla julkisilla tileillään aihetunnisteilla #KeskiSuomi ja #ParhaatPalat kuvia tai videoita jakaneiden joukosta Keski-Suomen viikolla ennen Keski-Suomen päivää 18.4. Tuotesetit toimitetaan huhtikuun loppuun mennessä.

Lisäksi yhdelle keskisuomalaiselle kunnalle lahjoitetaan Keski-Suomi-brändin mukainen markkinointikehys. Kehyksen saaja valitaan satunnaisotannalla keskisuomalaisten kuntien joukosta ja kehys toimitetaan kuntaan kesäkuussa 2025. Kunta voi sijoittaa kehyksen kunnan alueella olevaan kohteeseen lainsäädännön sallimissa rajoissa.

Osallistu haasteeseen ja tuo esiin Keski-Suomen parhaita puolia!

Brändin lanseeraus ja kuvahaaste ovat osa Keski-Suomen brändi käyttöön! -hanketta, joka on rahoitettu Keski-Suomen kehittämisrahastosta. Keski-Suomen liiton vetämän hankken osarahoittajia ovat Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylän yliopisto, Keski-Suomen kauppakamari ja Keski-Suomen Yrittäjät.

Takaisin uutisiin

Hae sivustolta