Asiointipisteestä saat valtion viranomaisten palveluja yhdestä paikasta. Viitasaaren kaupungin asiointipisteessä saat asiasi vireille Kelan palveluita koskevissa asioissa.
Käytettävissä on tietokone, tulostin, dokumenttikamera ja etäpalvelulaitteisto, jonka avulla voit olla yhteydessä Kelan virkailijoihin. Palveluneuvoja opastaa sähköisten verkkopalvelujen käyttöön, antaa neuvontaa palveluista sekä jakaa ja vastaanottaa palveluntarjoajan lomakkeita ja asiakirjoja. Muista ottaa mukaasi henkilökohtaiset verkkopankkitunnuksesi ja henkilötodistus (henkilökortti, ajokortti tai passi) asioidessasi asiointipisteessä.
Etäpalvelu täydentää asiointipisteen palveluntarjontaa antamalla sinulle mahdollisuuden asioida luottamuksellisesti viranomaisen asiantuntijan kanssa kuvallisen verkkoyhteyden avulla. Sinulta ei vaadita tietoteknistä osaamista, sillä palveluneuvoja avaa etäpalveluyhteyden puolestasi. Etäpalvelu säästää aikaasi ja vähentää matkustamista tuomalla asiantuntija-avun lähellesi. Etäpalvelulaitteisto sijaitsee erillisessä huoneessa, jossa voit luottamuksellisesti keskustella tarvitsemasi asiantuntijan kanssa. Palvelutilanteena etäasiointi vastaa henkilökohtaista asiointia virastossa. Muista ottaa mukaasi henkilötodistus (henkilökortti, ajokortti tai passi), kun tulet sinulle varattuun etäpalveluun.
Kelan etäpalveluun ei aikaa tarvitse erikseen varata. Muissa kuin etäpalveluasioissa, voit asioida asiointipisteessä ilman ajanvarausta.
Voit jättää Kelalle lähetettävät hakemukset ja/tai liitteet postitettavaksi eteenpäin joko asiointipisteeseen tai kaupungintalon infon kohdalla olevaan lukittuun postilaatikkoon.
Lisätietoja www.yhteispalvelu.fi